Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το κατασκευαστικό «θαύμα» του 21ου αιώνα: Πού φτιάχνεται το μεγαλύτερο υποθαλάσσιο τούνελ αυτοκινήτων στον κόσμο;

 

Το κατασκευαστικό «θαύμα» του 21ου αιώνα: Πού φτιάχνεται το μεγαλύτερο υποθαλάσσιο τούνελ αυτοκινήτων στον κόσμο;

Το κατασκευαστικό «θαύμα» του 21ου αιώνα: Πού φτιάχνεται το μεγαλύτερο υποθαλάσσιο τούνελ αυτοκινήτων στον κόσμο;

Το κατασκευαστικό «θαύμα» του 21ου αιώνα: Πού φτιάχνεται το μεγαλύτερο υποθαλάσσιο τούνελ αυτοκινήτων στον κόσμο;
Το κατασκευαστικό «θαύμα» του 21ου αιώνα: Πού φτιάχνεται το μεγαλύτερο υποθαλάσσιο τούνελ αυτοκινήτων στον κόσμο;

Δανία και Γερμανία εργάζονται πυρετωδώς πάνω στη δημιουργία της μεγαλύτερης οδικής υποθαλάσσιας σήραγγας στον κόσμο, η οποία θα εκμηδενίζει τον χρόνο ταξιδιού ανάμεσα στις δύο χώρες.

Σε ένα φαραωνικό κατασκευαστικό πρότζεκτ εργάζονται από κοινού η Γερμανία με τη Δανία με φόντο την ελαχιστοποίηση του χρόνου ταξιδιού μεταξύ των δύο χωρών και τη δημιουργία ενός στρατηγικού διαδρόμου μεταξύ Σκανδιναβίας και Κεντρικής Ευρώπης.

Πρόκειται για το έργο Fehmarnbelt Fixed Link, τη μεγαλύτερη υποθαλάσσια οδική σήραγγα στον κόσμο, η οποία θα βρίσκεται 40 μέτρα κάτω από τη Βαλτική Θάλασσα, θα έχει μήκος 18 χλμ. και αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα έργα που υλοποιούνται στην Ευρώπη με προϋπολογισμό 7 δισ. ευρώ.

Για να δοθεί ένα μέτρο σύγκρισης του κόστους, η Σήραγγα της Μάγχης (50,5 χλμ.) που ολοκληρώθηκε το 1993, στο στενό του Dover‎, συνδέοντας τη Γαλλία με την Αγγλία κόστισε περί τα 13,5 δισ. ευρώ σε σημερινά χρήματα.

Η υποθαλάσσια οδική σήραγγα θα κατασκευαστεί κατά μήκος της ζώνης Fehmarn, ενός στενού μεταξύ του γερμανικού νησιού Fehmarn και του νησιού Lolland της Δανίας, και έχει σχεδιαστεί ως εναλλακτική λύση στην τρέχουσα ακτοπλοϊκή υπηρεσία από το Rødby και το Puttgarden, μέσω της οποίας μεταφέρονται εκατομμύρια επιβάτες σε ετήσια βάση.

Με το πλοίο, σήμερα, η εκτέλεση του δρομολογίου απαιτεί 45 λεπτά, ενώ με την ολοκλήρωση της, το ταδίδι με το αυτοκίνητο θα διαρκεί μόλις 10 λεπτά.

Μετά από σχεδόν 15 χρόνια μελετών, η κατασκευή της υποθάλασσιας σήραγγας ξεκίνησε το 2020, και τους μήνες που ακολούθησαν, στην πλευρά της Δανίας, δημιούργηθηκε ένα προσωρινό λιμάνι όπου θα στεγαστεί το εργοστάσιο το οποίο θα κατασκευάσει τα 89 ογκώδη τμήματα από σκυρόδεμα που θα αποτελούν τη σήραγγα. 

Ειδικότερα, το έργο χρονολογείται από το 2008, όταν η Γερμανία και η Δανία υπέγραψαν σύμβαση για την κατασκευή της σήραγγας. Στη συνέχεια χρειάστηκε πάνω από μια δεκαετία για να ψηφιστεί η απαραίτητη νομοθεσία και από τις δύο χώρες και να πραγματοποιηθούν οι απαραίτητες μελέτες γεωτεχνικών και περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Σήμερα, που το προσωρινό δανέζικο λιμάνι έχει υλοποιηθεί, έχει δοθεί έμφαση σε άλλες φάσεις του έργου όπως είναι η εσκαφή της τάφρου όπου θα τοποθετηθούν τα προκατασκευασμένα 89 ογκώδη τμήματα και η κατασκευή του εργοστασίου που θα τα δημιουργήσει.

Σημειώνεται ότι κάθε τμήμα θα έχει μήκος 217 μ., πλάτος 42 μ., ύψος 9 μ. και βάρος 73.000 μετρικούς τόνους. Ενώ για την κατασκευή του υποθαλάσσιου τούνελ θα εργαστούν εώς και 2.500 άτομα.

«Η σήραγγα Fehmarnbelt θα δημιουργήσει έναν στρατηγικό διάδρομο μεταξύ Σκανδιναβίας και Κεντρικής Ευρώπης. Θεωρούμε τις διασυνοριακές συνδέσεις ένα σημαντικό μοχλό ανάπτυξης και δημιουργίας θέσεων εργασίας όχι μόνο σε τοπικό επίπεδο, αλλά και σε εθνικό επίπεδο», ανέφερε μιλώντας στο CNN o Henrik Vincentsen, Διευθύνων Σύμβουλος της Femern A/S, της κρατικής δανέζικης εταιρείας που είναι υπεύθυνη για το έργο.

Πηγή

10.0 ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΣ ΚΑΙ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
 
Σήμερα παρότι ο πολίτης πληρώνει τέλη κυκλοφορίας – διόδια, έχει στη διάθεση του άθλιο και ανύπαρκτο οδικό δίκτυο, που δεν συντηρείται ούτε επιφανειακά, ούτε τα φρεάτια απορροής, με ανύπαρκτα πεζοδρόμια, χωρίς πρόσβαση για ανθρώπους με ειδικές ανάγκες, με σπάνιο νυχτερινό φωτισμό κλπ.
 
10.1. Καταρχήν είναι προγραμματισμένη η αναβάθμιση όλων των υπαρχόντων Εθνικών δικτύων.
 
10.2. Θα επενδυθούν όλα όσα χρειαστούν για την αναβάθμιση των ανωτέρων ειδικά μέσα στις πόλεις με άριστη ποιότητος άσφαλτο, αντιολισθητική, επίπεδη, χωρίς προεξοχές κτλ.
 
10.3. Θα αναβαθμιστούν τα πεζοδρόμια και όπου υπάρχει διέλευση πεζών.
 
10.4. Θα δημιουργηθούν ορθά δομημένοι χώροι στάθμευσης, υπογείως ή υπεργείως ούτως ώστε να διευκολύνεται η διακίνηση των αυτοκινήτων στις μεγαλουπόλεις.
 
10.5. Θα δημιουργηθούν χώροι – πνεύμονες πράσινου και θα αναπλαστούν οι υπάρχοντες, που θα φυλάσσονται με μόνιμο προσωπικό ασφαλείας, με στόχο την ευχαρίστηση και απόλαυση των πολιτών και για να αποφεύγεται η κατάληψή τους από περιθωριακές, εγκληματικές ομάδες κλπ.
 
10.6. Είναι στο πρόγραμμα της Ελλήνων Πολιτείας να δημιουργηθούν χιλιάδες χώροι όπου θα μπορούν οι πολίτες να καλύπτουν την αισθητική τους, να μπορούν να απολαμβάνουν τα τοπία και να εναρμονίζονται με το περιβάλλον.
 
10.7. Επίσης θα γίνει αναβάθμιση όλων των γεφυρών που υπάρχουν, γιατί η σημερινή κατάσταση του 2015 τείνει να εξομοιωθεί με την μεταπολεμική περίοδο.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΧΘΕΣ ΗΤΑΝ Η ΩΡΑ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟΥΣ….ΑΥΡΙΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ…. ΣΟΚΑΡΙΣΤΙΚΟ !!!!!!!!!!!!!!

Η ΓΕΩΡΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΛΥΣΗ

Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΚΑΤ’ ΕΞΟΧΗΝ ΠΛΟΥΤΟΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΧΩΡΑ